Friday, March 18, 2011

~ pesan kawan baek (n_n) ~

from the heart of cik myrha at 3/18/2011 11:24:00 AM
Reactions: 
assalamualaikum sweeties,

gud monink sume!...rini kite heppy sebab kite kat umah....weeee...rini kite heppy sebab petang ni ade pasar malam,kite bley beli tau fa...weeee lagi...rini kite heppy sebab kite dah siapkan biskut bunge cina@dahlia  malam semalam...so,rini boley lah menikmati biskut tersebut hingga tahap maksima!...wahahaha...mau pecah perut den nanti..ngeeee...TAPI,kite macam dapat sign xelok je rini...ape yang kite buat sume macam ade xkena!.....kite riso la...astaghfirullahalazim...lindungi daku ya Allah...semoge semuanya baek-baek belaka...hopefully...

rini kite nak share something bout frenzship...sape ade kawan????...mesti ramai kan...kite pon ade ramai kawan...ngeee...kite heppy sebab ade kawan yang memahami...tapi kite sedey jugak kalau ade kawan yang cakap belakang pasal kite..ish..ish..ish...kenape ade orang yang perlu jage tepi kaen orang laen secara berlebihan?!....kite pelik sepuluh kali pelik...kite xsuke nak nyebok-nyebok pasal orang laen(jika xperlu and xpenting)...mungkin itulah lumrah dunia...penuh dengan tanda tanya dan bermacam ragam manusia...

kepada kawan-kawan AMIRAH BT AMIR SHARIFFUDIN,million thanx to all of u coz sudi berkawan dengan kite....know me better before say anything dat would make me hurt..wah2..ayat xbley bla jugak pagi2 ni...pape pon,kite suke kawan dengan awak sume..heppy frenz wif me oke (n_n)


PESAN KAWAN BAEK

Bukannya senang nak cari kawan yang baik .
Bukan senang juga nak menjadi kawan yang baik .

Kawan yang baik tidak pernah mengumpat di belakang kawan baiknya.
Kawan yang baik tidak pernah cemburu dengan kejayaan kawan baiknya.

Sebaliknya kawan yang baiklah yang paling banyak membantu kawan baiknya untuk mencapai kejayaan.
Kawan yang baik tak pernah mempengaruhi kawan baiknya untuk membuat perkara yang buruk dan sia-sia.

Kawan yang baik adalah orang yang selalu menasihati kawan baik nya untuk berbuat kebaikan.
Kawan yang baik adalah orang pertama yang akan dicari bila tiba masa sedih atau gembira.

Kawan baik menjadi tempat kita meluahkan perasaan yang tak dapat diluahkan kepada kawan biasa.
Kawan yang baik tak pernah memaksa kawan baiknya untuk sentiasa berada disisinya.

Kawan yang baik tak pernah melarang kawan baiknya untuk berkawan dengan kawan yang baik .
Kawan yang baik tak pernah cemburu jika kawan baiknya mempunyai ramai kawan baik, kerana kawan yang baik tahu apa yang paling baik untuk kawan baiknya.

Kawan yang baik akan sentiasa mendoakan kesejahteraan dan kebahagiaan kawan baiknya di dunia dan di akhirat di dalam doanya.
Kita adalah kawan yang baik jika kita faham bahawa kawan baik kita bukanlah seorang yang sempurna. Kita adalah kawan yang baik jika kita menjadi kawan yang baik kepada kawan baik kita.

Kita bukanlah kawan yang baik jika kita tidak menghargai Kawan Baik kita, kerana kawan yang baik akan sentiasa menghargai kawan baiknya.
Kita bukanlah kawan yang baik jika kita tidak memberitahu perkara yang baik kepada kawan baik kita, kerana kawan yang baik akan selalu menyampaikan perkara yang baik kepada kawan baiknya.

Kawan yang baik akan memanjangkan naskhah ini kepada kawan-kawannya, bukan kerana terpaksa, bukan kerana suka-suka, tetapi untuk dijadikan pedoman oleh kawan-kawannya supaya dapat menjadi kawan yang baik kepada kawan baiknya.
Dan kalau kita hendak mendapat kawan baik yang baik, kita mestilah terlebih dahulu menjadi seorang kawan yang baik kepada kawan baik kita.
Dan semoga kita menjadi kawan baik yang baik!

Kita kawan kan?

























housemates kite @ uitm kampus Dungun (n_n)

















sayangi persahabatan yang terjalin..xmo khianati kawan-kawan taw...dose...senyum untuk sume!...take gud care sweeties...wslm (~.~)










sweetchips : ouchhhhh!!!...dinner for finance faculty just around the corner!....sape mahu sponsor untuk kite...huahuahuahua :)

million thanx for reading :) do comment above sweeties :)

0 comments:

Post a Comment

 

sweet honesty Copyright © 2011 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by web hosting