Monday, July 18, 2011

WATIKAH BUAT CALON SUAMIKU

from the heart of cik myrha at 7/18/2011 11:10:00 PM
Reactions: 
assalamualaikum sweeties :)



mari baca surat cinta :)
awwwww :)




Assalamu’alaikum calon suamiku…
Apa khabar imanmu hari ini?
Sudahkah harimu ini diawali dengan sholat subuh dan syukur?


Calon Suamiku…

Tahukah betapa Allah sangat mencintaiku?
Terkadang aku bertanya, 
kenapa Allah selalu mengujiku dengan cobaan dan masalah.
Sekarang aku tahu jawapannya.
Allah tahu cara yang paling tepat agar aku selalu  mengingat-Nya.
Ujian demi ujian,
Insya Allah membuatku menjadi lebih kuat,
sehingga saat  kita bertemu,
kau bangga telah memiliki aku,
menemani hari-harimu.


Calon suamiku…
Aku tak tahu dirimu berada.
Aku yakin Allah mencintaimu seperti Dia mencintaiku,
dan mencintai hamba Allah yang lain.
Aku yakin Dia sedang menjadikanmu manusia yang kuat,
dan aku bangga memilikimu kelak.
Kuharapkan darimu ketaqwaan.
Begitu juga dari ku.
Aku masih haus ilmu,
dengan ilmu yang kupunya sekarang,
aku berharap dapat menjadi isteri yang dicintai Allah dan dirimu, suamiku.



Calon suamiku…
Sebelum menikah,
 aku berdoa agar menjadi anak yang taqwa,
agar dapat menjadi tabungan orang tuaku di akhirat.
Setelah menjadi isterimu,
aku berdoa agar menjadi isteri yang taqwa,
sehingga di surga hanya aku yang menjadi Hawamu,
menemani dirimu yang taqwa.
Aku ini pencemburu.
Namun,apabila kau lebih mencintai Allah dan Rasulullah daripada aku, aku rela.
Aku berharap sama.


Indah pada waktunya.
Allah tidak memberi yang kita inginkan,
tapi Allah memberi yang kita butuhkan.
Aku yakin kaulah yang kubutuhkan, meski bukan seperti yang kuinginkan.


Calon suamiku…
Ketika telah lahir anak kita,
bantu aku untuk mendidiknya dengan harta yang halal,
ilmu yang bermanfaat, 
dan yang paling penting menanamkan kecintaan dan ketaatan kepada Allah SWT.
Saat ini sedang kupersiapkan diri sebaik-baiknya,
bersiap menyambut kehadiranmu dalam kehidupanku.
Kini aku sedang belajar menjadi yang terbaik,
walaupun belum menjadi umat yang terbaik,
tapi aku sedang berusaha menjadi yang terbaik disisimu kelak.


Calon suamiku…
Saat kita bersama,
maka kau akan memahami diriku,
begitu pula dengan diriku yang mencoba memahamimu.
Wassalam











this ohsem watikah was taken at FB :)
sharing is caring :)
alhamdulillah,cik myrha dah sihat! :)
take care sweeties :)







million thanx for reading :) do comment above sweeties :)

7 comments:

Arpiiz on July 18, 2011 at 11:58 PM said...

ni yang nak nangis ni..huhu

cik myrha on July 19, 2011 at 12:09 AM said...

arpiiz > awat nye? :)

n.u.r on July 19, 2011 at 11:06 AM said...

amey..sory sesgt..ida lame da x buke tenet..kje skrg ni..kt uma tenet tade..tu susa sket..amboii..bhgia je tngok?hehe..t8 care ye?i love u..

[sutera kasih] on July 20, 2011 at 2:53 AM said...

sweet nya surat ni :')

cik myrha on July 20, 2011 at 9:48 AM said...

nur > its oke ida yayang :) t blnje amey taw.hehe.alhamdulillah.awwwwww! :) i love u more :)

cik myrha on July 20, 2011 at 9:49 AM said...

sutera kasih > kite pon suke surat ni.boley bg kat si dia :)

FYA PELANG! on July 20, 2011 at 1:22 PM said...

:')

Post a Comment

 

sweet honesty Copyright © 2011 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by web hosting