Friday, December 14, 2012

JOB HUNTER paling manis :)

from the heart of cik myrha at 12/14/2012 12:16:00 PM
Assalamualaikum sweeties :)


tersangatlah lama aku tak post
aku bukan menyendiri
tapi
sorok diri sendiri
ehhhhhhh?? :)



first of all,
aku minta maaf.
menghilang diri dari alam maya,
bukan disengajakan,
tapi menyahut tanggungjawab latihan industri & seruan thesis!
pagi, aku pergi kerja.
malam, aku ngadap thesis.
tengah malam, aku ngadap thesis lagi.
gagagagaga


now,
im graduated yaw!
im job hunter!!
anybody yang tahu vacancy untuk job hunter macam aku?? ;)
boley cadangkan :)


aku tersangatlah perlukan kerja,
dengan hasil titik peluh ku nanti,
boley lah aku belanja nyawa-nyawaku,
boleylah aku membahagiakan hawa nafsu beli dan belah ku,
paling penting,
wajib lah aku menyimpan untuk hari bersejarah dan hari tuaku :)
hohoho


aku dapat call for interview semalam,
tapi aku membatalkan niat langkah ku,
apatah lagi akal dan minda ku untuk hadir,
kenapa???
sebab gaji sedikit itu tidak mampu untuk hidup di bandar besar,
andaikata,
syarikat tu dalam negeri aku,
aku majukan jua,
jika tidak,
aku hanya akan menghancurkan hasrat hati sendiri :(


aku bukan memilih,
tapi aku fikir untuk masa depan gemilang ku,
itu bukan rezeki,
itu bukan jalanku,
aku percaya,
ALLAH ade rancangan hebat untuk aku :)
aku teruskan usaha, doa & tawakal.
kelihatan klise di situ,
tapi itu karma hidup bukan?


aku,
mahu bahagiakan nyawa-nyawaku,
aku pingin cinta-cinta hatiku bahagia puas melihat kejayaan ku,
aku ingin bagi semua kepada kesayangan-kesayangan ku,
ya, kesemuanya yang dipinta,
biar kesayangan-kesayangan ku senyum selalu,
kerana,
senyum itu yang aku mahu! :)


wassalam.



million thanx for reading :) do comment above sweeties :)

0 comments:

Post a Comment

 

sweet honesty Copyright © 2011 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by web hosting