Friday, May 27, 2011

ouhhh kucen!

from the heart of cik myrha at 5/27/2011 07:14:00 PM
assalamualaikum sweeties :)


sape suke kucen?
angkat tangan sume..oke-oke dah :)
letak semula tangan comel anda :)
aku pulak macam mane?
suka kah aku pada haiwan berbulu gebu plus manje-manje tu?








honestly aku memang admit yang kucen tu amatlah comel+manje+peramah ??
TAPI kan,aku tak boley sesangat kalau kucen yang cute itu duk berbelit-belit kat kaki aku..
konpem aku jerit sampai kampung sebelah dengar..haha
konpem i tell you :)
tak caye,sile tanya adik-adik aku.
dorang mesti cakap 'rase nak lempang laju-laju je kalau dengar aku jerit'!
hehe..it is normal actually.




macam mane lah aku boley terjebak dengan gejala sosial ni?
haaaa...meh ceq habaq..hehe
mase mude-mude dulu kan,mak hantar aku dekat umah jiran belakang rumah.
dulukan mane ade sangat nursery,so that only the choice yang mak aku ade.
aku panggil jiran aku,mak ngah..
she is very kind.selalu buat milo kaw2 untuk aku..hehe


al kisah nye bermula bile satu pagi aku bangon.
mata masih layu.
tapi gagah kan juga kaki mengatur langkah
tujuan:cari mak ngah.mintak milo kot..haha
on the way ke dapur,aku tengok manyak giler kucen berhimpun.
ouhhhh...kecik cenonit kot..jalan perlahan-lahan je.
comel! :)


lepas tu,dengan pantas tangan aku duk pegang kucen tu.
aku expect badan kucen tu keras taw.
but,biler aku pegang kuat,rase lembik!
auwwwww...rase basah!
ouhhhh!
aku tak tahu nak buat ape dol.
panic...PANIC...panic..PANIC..
then,aku tercampak anak kucen tu!
disebabkan signal sangat lambat sampai ke otak.
gelabah kan
tangan aku telah lakukan sesuatu yang NOT GOOD.AT ALL.
kecian anak kucen tu.
terkezut lah jugak aku tengok muke die.
huh..
im sorrry cute cat :(


aku terpaku kat situ.
macam patung.
aku ingat lagi walaupon dah lame.
aku dengar satu suara.
ouhh..mak ngah panggil
mak ngah tanya kenapa duduk kat sini?
nah MILO :)
aku cite kat mak ngah.
mak ngah senyum.
mak ngah cakap tak ape.
mak ngah cite kucen tu baru beranak.sebab tu badan die basah + lembik lagi.
mulut aku melopong...baru paham kenapa.
huahuahuahua...tu lah,sume benda nak pegang.sume benda nak cube :)
kan dah dapat :)
i think it is a learning process..
normal.basic.experience.


tapi sebab tu jugak la sampai sekarang tak boley nak pegang kucen.
even kucen tu manje pon,berpuluh kali aku pikir macam mane nak pegang?
macam mane kalau kucen tu cakar aku?..
macam mane kalau kucen tu ikot aku nanti?
hahaha..entah hape-hape.
that is me.
hopefully nanti boley nak pegang kucen.manje-manje dengan kucen :)


i admit one thing.
kucen paham ape yang manusia cakap.
pagi semalam,aku bagi makan kucen(cakap takot?..haha)
aku memang cuak.tapi gagahkan jugak.
1st step kene tengok line dulu.
ade tak kucen bermesyuarat kat depan tu.
hah..line clear!..jalan!
cepat-cepat jalan..haha
dah siap letak.ade dua ekor kucen tengah lari.
laju giler kot!
dorang dapat bau ikan kot!..haha.
aku cuak giler time tuh.jantung aku duk berdegup laju seh!
kalah time 1st dating dengan budak E.E..haha.
aku tunjuk kat dorang pinggan dah kosong.
then tangan aku tunjuk kat ikan tu.
sambil tu aku cakap 'kat situ lah'
dorang terus tukar direction kat ikan
haha..boley pulak duk tukar-tukar direction.
and boley pulak aku communicate macam dengan manusia.
macam-macam.
nasib paham.
kalu tak satu kampung dengar suara merdu aku :)
















tengok!..macam mane aku tak cakap COMEL :)

















wahhhh :) ni kucen gojes!awak ade?hehe
















ololololoolololololololololo..give me a hug! :)









sweetchips : budak E.E suke giler kucen.aku suke tengok cara die pegang kucen.penyayang! :)



















million thanx for reading :) do comment above sweeties :)

0 comments:

Post a Comment

 

sweet honesty Copyright © 2011 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by web hosting