Wednesday, June 8, 2011

mempelam EPAL! aummmmm :)

from the heart of cik myrha at 6/08/2011 05:29:00 PM
assalamualaikum sweeties :)


percaya atau tidak,
aku baru je tahu pasal mempelam epal ni.
dulu aku ingat mempelam ni semua sama :)
mempelam warna hijau sebab tak masak lagi.
kalau yang colour kuning-kuning tu biler da masak :)
haha..kau memang orang kampong yang bajet orang bandar :)


tyme exam week bulan Mei lepas 
baru aku bersua muke dengan spesies epal comel ni.
mule-mule ingat shape die je macam epal.
bolat gitu :)
tapi satu hari ni,kawan aku bawak balik mempelam epal.
aku kuar bilik.
toleh-toleh manja je kat buah comel itu :)
tibe-tibe aku toleh untuk kali kedua.
and soalan ala-ala terkejut terkeluar dari hati :)
'aik.kenapa buah ni separuh warna merah-merah pink'?
kawan aku jawab
 > 'yang ni kan mempelam epal.memang warna dia akan jadi macam ni bila dah masak..ada tu lagi besar'
aku
>o0o0o0o0o0o00o..sambil belek-belek mempelam tuh :)
kalau jumpe yang lagi besau lagi comel kan :)
lagi best makan :)
lagi syok mencolek :)


then,bila da sampai umah,
aku ingat kan jodoh aku dah tak ada dengan buah comel tu :(
TAPI!
satu pagi yang nyaman :)
aku sidai baju kat ampaian belakang 
konon-konon fokus sidai baju,mata tetap melilau :)
aku pandang kiri
WAHHHHHHHHHHHH..manyak nyeee mempelam!
mempelam epal lagi tu!
auuuuuuuuuuuuuuu :)
tibe-tibe sengeh sorang diri :)


dalam hati membentak.
nak mempelam epal comel tu :)
nak manyak-manyak :)
lu memang tamak tak hengat tu orang punya :)
hari-hari aku sidai baju,duk tengok pokok tu taw :(
nak mintak segan.
aishhhhhhhhh :(
biasa kan pak cik tu bagi..
tunggu dia bagi je lah..haha :)


entah bila lah beliau nak bagi yeh?
kalu aku lelaki,sah-sah dah berjanggut kot :)
satu petang hening.ala-ala nak hujan.
tyme tu aku kat dapur.
yeahh..kat sinki :)
tak hengat aku buat apa.
abah aku masuk dapur and pass plastik oren kat aku.


aku tanya > 'abah,apa dalam palstik ni'?
abah> 'mempelam'
aku  > 'abah amek kat mane'?
abah> 'kat belakang rumah tu je'
aku > 'ye ke'?.'abah tak mintak ke kat pak cik tu'?
abah> 'tak payah mintak'.'amek je' :)
aku > dalam hati..aik..biar betol abah ni..haha.


abah aku memang macam tu.
buat lawak je :)
sampai satu tahap tu,aku tak tahu info tu lawak ke betol-betol :)
tapi aku salute lah kat abah :)
macam tahu-tahu je aku tengah kempunan dengan buah comel tu :)
u noe,memang manyak abah amek :)
aku suke giler :)
tyme potong and makan tu duk tersenyum je :)
orang lain tengok memang tak boley bla :)


mempelam epal ni best :)
lain dari mempelam biasa :)
sebab???
isi mempelam comel ni rangup :)
rase nye tak la masam sangat pon :)
aku suke colek dengan kicap+gula :)
kasi pekat-pekat :)
kasi sebati semuanya :)
lebih enak dimakan pada petang begini :)
ouhhhhhhhh!
aku rasa nak terjah kat pokok tu senyap-senyap sekarang! :)














haaaa....ni la mempelam comel tu..ada gaya cam epal kan? :)
















ni aku kasi zo0m lagi :)
>aku google je pic ni :)



















yang ni pulak,tyme mempelam da masak.
mereh-merah pink kan :)
comel!



















jom la makan pulak :)
auuuuuuu...colek deh :)







ade orang pelik bila dengar 'mempelam'.
my enche sayang la orang nya :)
beliau cakap mane ade orang panggil mempelam.
habis tu aku ni bukan orang ke?
haha :)
mempelam ke mangga ke.
dua-dua tu sama sahaja :)
masuk perut jugak :)
jemput makan semua :)








million thanx for reading :) do comment above sweeties :)

19 comments:

HanisLazimAndTheShaklee on June 8, 2011 at 5:42 PM said...

nak skett....kempunan dh ni =D

cik myrha on June 8, 2011 at 6:01 PM said...

hehe..jom kite same2 serang jiran belakang umah :)

n.u.r on June 8, 2011 at 8:16 PM said...

ameyy..ida nakkkk!

cik myrha on June 8, 2011 at 9:17 PM said...

hehe...kat umah ida kat manyak :)

Unknown on June 8, 2011 at 9:55 PM said...

perghh...cicah garam belacan best ni...

cik myrha on June 8, 2011 at 10:03 PM said...

sedap ke?..xpenah try lagi :)

Anonymous said...

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa......pelam..........................makan sampai cirit!=p

cik myrha on June 8, 2011 at 10:21 PM said...

hehe..xmau la cam tu :)

Anonymous said...

tau takot.....hehehe..

cik myrha on June 9, 2011 at 8:14 AM said...

hehe...mencegah dari mengubati :)

Unknown on June 9, 2011 at 1:25 PM said...

terliur tgk especially yg kaler merah tu :p

cik myrha on June 9, 2011 at 1:35 PM said...

hehehe....jom cari! :)

misyamissyou on June 10, 2011 at 2:49 PM said...

huhuu cm dah lame je xmakan pelam epal ni..

cik myrha on June 11, 2011 at 5:47 PM said...

ye ke?jom makan sekali..rugi taw..hehe

Nur on June 12, 2011 at 3:22 AM said...

haa..penah makan. Bab makan dengan kicap tuh memang tak boleh disangkal lagik kesedapannya..aaa..rinduu

cik myrha on June 12, 2011 at 8:06 AM said...

nur>yup :)
sedap sgt..mkn hari2 pon best..haha

♥iDaYu aYu♥ on June 13, 2011 at 6:53 PM said...

wah!!! nak kawen jgk! heheh...da follow...wink3!

cik myrha on June 13, 2011 at 8:37 PM said...

hehe..jom kite kawen! :)
awk.salah comment entry :)
but its oke anyway :)

Phoenix on June 15, 2011 at 12:13 AM said...

salam perkenalan, phoenix singgah sini untuk berkunjung balas..

Post a Comment

 

sweet honesty Copyright © 2011 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by web hosting